Verzending en levertijd of afhalen
F.T. Products heeft een groot assortiment aan producten. We proberen uw pakket zo snel mogelijk bij u thuis te krijgen. Afhankelijk van het product dat u besteld worden er verzendkosten gerekend. Let op sommige producten kunnen niet worden verzonden of wordt er bij het product vermeld om contact op te nemen indien u het product thuis bezorgd wilt hebben.
Momenteel worden onze pakketten bezorgd via DPD of Postnl. We proberen elke dag om de verzending voor u zo goedkoop mogelijk te houden. De volgende prijzen zijn momenteel van toepassing.
Momenteel worden onze pakketten bezorgd via DPD of Postnl. We proberen elke dag om de verzending voor u zo goedkoop mogelijk te houden. De volgende prijzen zijn momenteel van toepassing.
De kosten voor de pakketten in Nederland
Pakketten tot 5 kg € 5,45
Paketten tot 20 kg € 5,95
Paketten tot 30 kg € 7,75
Boven de 30kg worden uw pakketten opgesplitst in meerdere colli's.
Voor 15:00 uur besteld is dezelfde dag nog verzonden.
Levertijd 1 a 2 werkdagen afhankelijk van uw producten. Zie onderstaand de uitleg!
De kosten voor de pakketten naar België
Pakketten tot 20 kg € 6,45
Pakketten tot 30 kg € 8,25
Pakketten tot 30 kg € 8,25
Boven de 30 kg worden uw pakketten opgesplitst in meerdere colli's.
Voor 15:00 uur besteld is dezelfde dag nog verzonden.
Voor 15:00 uur besteld is dezelfde dag nog verzonden.
Levertijd 3 a 4 werkdagen afhankelijk van uw producten. Zie onderstaand de uitleg!
Pallet verzending in Nederland
Vanaf 25 maart 2023 is het nu ook mogelijk om grotere gewichten te verzenden. Boven de 150 kilo zal uw bestelling op een pallet geleverd worden. De bestelling wordt dan verzameld en aangemeld bij onze vervoerder. Omdat de vervoerder met een planning werkt kan het zijn dat de bezorging iets langer duurt dan de normale pakketverzending.
Let op dat de vervoerder de pallet voor de deur levert en alleen kan lossen op een harde ondergrond in verband met een elektrische pompwagen. Het is belangrijk dat de vervoerder mag lossen op het moment dat hij voor uw deur staat. Indien de chauffeur lang moet wachten of hij niet mag lossen worden er extra kosten in rekening gebracht die we in rekening moeten brengen, dit willen we graag voorkomen!
Het is daarom van belang dat we het juiste telefoonnummer hebben zodat de chauffeur contact kan opnemen. Het tarief van de zending wordt berekend aan de hand van het gewicht van de totale pallet en is zichtbaar in uw winkelwagen. Mocht u vragen hebben over deze manier van verzenden dan kunt u altijd even contact opnemen!
Pallet verzending in België
Voor België gelden andere tarieven dan voor Nederland. Mocht u een grote bestelling doen en deze geleverd willen hebben in België dan is het verstandig even contact op te nemen via de e-mail naar info@ftproducts.nl en vermeld in de e-mail uw bestelling en uw adres. We nemen dan contact met u op voor de verzendkosten van uw bestelling.
Afhalen?
Sinds vorig jaar is het ook mogelijk om uw bestelling af te halen! Maar let op, dit is alleen mogelijk op maandag of zaterdag! U kunt bij de opmerkingenveld tijdens het afrekenen een opmerking toevoegen, noteer hier alstublieft de gewenste afhaaldag / datum zodat we uw bestelling gereed hebben liggen zodra u uw bestelling komt ophalen. Zo bent u altijd verzekerd van een snelle service! Mocht u uw bestelling toch op een andere dag willen afhalen neemt u dan even contact met ons op. Het afhalen buiten de openingstijden van de winkel is alleen mogelijk op afspraak!
U was niet thuis?
Het kan natuurlijk gebeuren dat u niet thuis bent op het moment van de bezorging. Indien uw pakket wordt vervoerd met postnl dan zal uw pakket naar een postnl postpunt worden gestuurd. U heeft dan enkele dagen de tijd om het pakket op te halen bij het getoonde postpunt. Gebeurt dit niet, of niet op tijd dan zal uw pakket retour naar ons magazijn worden gestuurd. De eventuele kosten van het opnieuw verzenden worden in rekening gebracht. Wilt u het pakket niet meer hebben, dan zullen alsnog de verzendkosten in rekening worden gebracht en van het terug te betalen bedrag worden afgehaald.
Ook DPD doet maar 1 bezorg poging. U bent er niet of hebt geen toestemming gegeven om het pakket ergens weg te laten zetten dan zal het pakket naar een DPD pickup parcelshop gaan. Ook hier geldt dat deze enkele dagen op de parcelshop beschikbaar blijft, indien deze niet wordt afgehaald zal ook dit pakket weer retour worden gestuurd naar ons magazijn. De eventuele kosten van het opnieuw verzenden worden in rekening gebracht. Wilt u het pakket niet meer hebben, dan zullen alsnog de verzendkosten in rekening worden gebracht en van het terug te betalen bedrag worden afgehaald.
Let op dat wij niet verantwoordelijk zijn voor het missen van de bezorgpoging. U kunt via de track en trace codes die u in de e-mail heeft ontvangen het pakket goed volgen. U bent daarom zelf verantwoordelijk voor het volgen van uw pakket!
Mijn bestelling heeft schade opgelopen tijdens transport?
Het kan natuurlijk gebeuren dat er tijdens het transport iets is gebeurt met je bestelling. Ondanks onze goede zorgen, het inpakmateriaal en de beschermingsmiddelen zijn er altijd onvoorziene omstandigheden bij de vervoerder die kunnen leiden tot schade aan de bestelling. We proberen dit zoveel als mogelijk te voorkomen, maar toch kunnen we niet alles voorzien. Denk er aan dat alles mensen werk is en waar er gewerkt wordt er ook fouten kunnen worden gemaakt. We doen onze uiterste best om u dan alsnog goed te helpen. Wat vragen we van u?
Ziet u aan de buitenzijde al schade bij aankomst van het pakket? Pak direct uw telefoon en maak foto's!!! Deze foto's kunnen ons namelijk al helpen om dit op te lossen met de vervoerder. Zorg dat op de foto's uw verzendlabel zichtbaar is. Maak daarna pas de doos open, en maak opnieuw foto's van wat u aantreft. Deze staps gewijze foto's kunnen aantonen wat er onderweg is fout gegaan, en ook wij kunnen hiervan leren! Dus we zijn u zeer dankbaar als u op deze wijze te werk gaat! Maak ook foto's van de schade aan het product. En een foto van het gehele product waar ook de schade zichtbaar op is. Deze foto's mag u sturen naar +31(0)6 2430 5894. Vermeld in de Whatsapp uw naam en bestelnummer en voeg daar de foto's aan toe. Zo bent u in 1 keer klaar met het melden van de schade en hebben wij ook direct de informatie waar we mee aan de slag kunnen! Stuur deze foto's het liefste nog op de dag van ontvangst, maar uiterlijk tot 2 dagen na de ontvangst van uw pakket!
Bloempotten in diverse maten of grote hoeveelheden
Bloempotten zijn er diverse formaten verkrijgbaar. Houd er rekening mee dat bloempotten groter dan 47cm in grote dozen worden verzonden. Deze dozen zijn niet geschikt voor de afhaalzuilen van DPD of Postnl. Mocht u overdag vaak niet thuis zijn, of een andere reden hebben dat we uw pakket naar een pickup point moeten sturen vermeld dit dan graag direct in de opmerkingen. Indien er tijdens transport opdrachten worden gewijzigd bij DPD hebben we gemerkt dat deze pakketten vaak flinke vertrsging oplopen of niet worden bezorgd. Om dit te voorkomen kunnen we voor u het dichtsbijzijnde punt opzoeken en uw pakket daar laten leveren, of u geeft zelf een voorkeur punt op. Dit scheelt veel frustratie!!
PVC Buizen / Drainagebuizen of grote rollen tyleen
De verzendkosten voor PVC buizen, Drainage buizen en rollen tyleen zijn erg hoog, en is voor kleine aantallen niet aantrekkelijk. Momenteel kunt u daarom de artikelen wel online bestellen maar helaas niet laten verzenden. We maken met u een afspraak zodat u de materialen kan komen ophalen, of tegen meerprijs komen we de materialen bij u thuis bezorgen. Neem contact op voor de mogelijkheden. Afhalen van de materialen indien op voorraad is mogelijk op maandag en op zaterdag. Op de overige dagen kunt u alleen terecht op afspraak!
Gevelbekleding
De gevelbekleding in grote hoeveelheden kan alleen worden verzonden per pallet in verband met het formaat en het transport van gevoelige artikelen . De verpakking is niet geschikt voor de normale pakketbezorgers. Ook de bijbehorende strips van 3 meter lang hebben speciaal vervoer nodig. Afhankelijk van de ordergrootte en uw afleveradres kunnen de bezorgkosten behoorlijk hoog zijn. Bij hele grote orders kan in overleg bezorging mogelijk zijn tegen meerprijs. Neem contact op voor de mogelijkheden. Afhalen van de materialen indien op voorraad is mogelijk op maandag en op zaterdag. Op de overige dagen kunt u alleen terecht op afspraak!
Douglashout
Het hout kan worden afgeleverd op uw afleveradres tegen meerprijs. De hoogte van het bedrag is afhankelijk van het aantal kilometers. Neem contact op voor de mogelijkheden.
Indien het hout op voorraad is kan de bestelling binnen 5 werkdagen worden geleverd. Indien het hout niet op voorraad is nemen we contact met u op voor de verwachte levertijd.
Indien het hout op voorraad is kan de bestelling binnen 5 werkdagen worden geleverd. Indien het hout niet op voorraad is nemen we contact met u op voor de verwachte levertijd.